- 2011 / 04 / 21
Монгол толгойг дÑлхийн боловÑролоор цÑнÑглÑхүй
Хуучин Ð—Ó©Ð²Ð»Ó©Ð»Ñ‚Ó©Ó©Ñ Ñ…ÑƒÑƒÐ»Ð±Ð°Ñ€Ð»Ð°Ñан багш төвтÑй боловÑролын тогтолцоонд шавийн ÑÑтгÑлгÑÑг задгайлах гÑж Ñ…ÑчнÑÑн оролдоод ч үр дүн гарÑангүйг өнгөрÑөн 20 жил хангалттай харуулжÑÑ. ТÑгвÑл бүхÑл бүтÑн 20 жил бид болоод л байгаа мÑÑ‚ ÑвÑан зам мөр, алдаа дутагдлаа ÑргÑцүүлÑÑ… боломж ÑаÑÑ…Ð½Ð°Ð°Ñ Ð±Ð¸Ð¹ болов.
Ерөнхий Ñайд С.Батболд ажлаа аваад тун удалгүй боловÑролын Ñалбарынхантай уулзаж, Тавантолгой, ÐžÑŽÑƒÑ‚Ð¾Ð»Ð³Ð¾Ð¹Ð³Ð¾Ð¾Ñ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ монгол толгой Монголыг хөгжүүлÑÑ… тухай Ñ…ÑлÑÑн нь ÑÐ½Ñ Ñалбарын шинÑчлÑлийн үндÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ñон юм. Ерөнхий Ñайд ухаж аваад дууÑах баÑлагт Ð±ÑƒÑ Ð¼Ó©Ñ€Ó©Ð½ дÑÑрх бөндгөртөө найдах алтан зарчмыг Ñануулж, үүний төлөө боловÑролын Ñалбарыг өөд татах, чанаржуулах, дÑлхийн жишигт хүргÑÑ… том зорилт дÑвшүүлÑÑн билÑÑ. Монгол хүний бөндгөр хооÑонгүй тухай гадныхан Ñрьдаг нь хий хооÑон магтаал бишийг бид Ó©Ó©Ñ€Ñдөө ч мÑддÑг. ГÑвч түүнийг хөгжүүлÑÑ… Ñайн боловÑрол үгүйлÑгдÑÑÑÑ€ ирÑнийг хүлÑÑн Ð·Ó©Ð²ÑˆÓ©Ó©Ñ€Ó©Ñ…Ó©Ó©Ñ Ó©Ó©Ñ€ Ñах билÑÑ.
Ерөнхий Ñайд С.Батболд боловÑролын Ñалбарт Кембрижийн Ñтандартыг нÑвтрүүлÑÑ…ÑÑÑ€ ажил Ñ…ÑÑ€Ñг болгож ÑÑ…ÑлÑÑн нь өмнөхөө тунгаах, одоо байгаагаа голох бодитой шалтгааныг бий болгоÑон Ñ…ÑÑ€Ñг. Ðийгмийн Ñалбарын Ñалаа, мөчир бүхÑнд үүрÑÑ Ð·Ð°Ñах европ ÑÑ‚Ð°Ð½Ð´Ð°Ñ€Ñ‚Ð°Ð°Ñ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð²Ñролын Ñалбарт шинийг нутагшуулахаар ÑаравчилÑан нь Монголыг хөгжүүлÑÑ… монгол толгойн хөгжлийг хурдаÑгах гÑÑÑн Ñ…ÑÑ€Ñг юм.
өнөөдөр ÑÑ… орондоо монгол хүүхдүүд Кембрижийн боловÑролын Ñтандартаар Ñурч, Кембрижийн гÑÑ… хаÑгтай гÑрчилгÑÑÑ‚Ñй төгÑөж байна гÑÑд бод доо. Ерөнхий боловÑролын Ñургуулийг ийм гÑрчилгÑÑÑ‚Ñй төгÑÑөн монгол хүүхдийг дÑлхийн аль ч их Ñургууль тоÑоод л авна. өнгөрÑөн жилүүдÑд төр, заÑÐ³Ð°Ð°Ñ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð²Ñролын Ñалбарт мÑдÑÑж багагүй анхаарал тавьÑан нь тодорхой. ГÑхдÑÑ Ñурагчдын Ñурах хичÑÑлийн Ð°Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð³Ð°Ð°Ñ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ Ñургуулийн барилга, Ñурах бичгийн тендерт түлхүү анхаарÑан мÑÑ‚ Ñанагдана.
үнÑндÑÑ Ð±Ð¾Ð» буурал Лондоны Ñртний чулуун довжоотой Ñургуулийн байшинд Ñурах, ÑÑгий гÑÑ€ÑÑÑ Ñрдмийн аÑнд дөрөөлөх хоёрт онцын Ñлгаа байхгүй. Гол нь Ñурах бичгийн агуулга, Ñургалтын хөтөлбөрөөр дÑлхийтÑй Ñ…Ñл нийлүүлÑÑ… нь ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð·ÑƒÑƒÐ½Ñ‹ монгол толгойн Ó©Ñ€Ñөлдөх чадамжийг дÑÑшлүүлж буй Ñ…ÑÑ€Ñг юм. өнөөдөр Кембрижийн Ñтандарттай Ñургуульд Ñурч байгаа монгол хүүхдүүд дÑлхийд хүлÑÑн зөвшөөрөгдөж, жишиг, Ñ…Ñм Ñ…ÑмжÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ñон Ñургалтын хөтөлбөрөөр хичÑÑллÑж, буурал түүхт будант Ðльбионы багачуултай Ñг адилхан боловÑрол ÑзÑмшиж байна гÑÑÑн үг. Хаа холын тивд хүүхдÑÑ Ñургахыг мөрөөдөж ч үзÑÑгүй ÑцÑг, Ñхчүүдийн Ñ…Ò¯ÑÑл ÑÑтгÑлд ч дÑлхийн жишиг боловÑрол ойртÑоор байна.
ДÑлхийн боловÑролын айлÑалт дÑлхийд Монголыг гаргах гарц гÑдгийг ÑрхÑм Ерөнхий Ñайдын ишилж Ñ…ÑлÑÑÑÑ€ Ñвна. "Монгол УлÑын хөгжлийн гол хөшүүрÑг нь өндөр боловÑролтой, олон улÑын Ñ…ÑмжÑÑнд Ó©Ñ€Ñөлдөх чадвартай монгол хүн" гÑж Ñ‚ÑрбÑÑÑ€ олон удаа Ñ…ÑлжÑÑ. Ð¥ÑлÑÑ… гÑдÑг хийхийн тал, Ð±Ð°Ñ Ó©Ð¼Ð½Ó©Ó© тавьÑан зорилго, зорилтын илÑрхийлÑл билÑÑ. үндÑÑний боловÑролын жишиг, Ñтандартыг дÑлхийтÑй айлÑуулах ажил амжилттай ÑÑ…Ñлж байна.
ДÑлхийн боловÑролыг толгойдоо багтааÑан монгол багачууд "мÑндÑлж", Кембрижийн их Ñургуулийнхан Монголын боловÑролд анхаарахаа албан Ñ‘Ñоор баталгаажууллаа. "Ð¨Ð¸Ð½Ñ Ñрин" Ñ…ÑмÑÑÑ… төрийн өмчит Ñургуулийг ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñ…Ó©Ð³Ð¶Ð»Ð¸Ð¹Ð½ ÑхлÑл, хөтөч болгохоор байгуулж, үүний жишгÑÑÑ€ ирÑÑ… жил дахин 30 Ñургуульд Кембрижийн Ñтандарт хөтөлбөр Ñ…ÑÑ€ÑгжихÑÑÑ€ болов. Цаашдаа шат шатаар ахиулÑаар 2017 он гÑÑ…Ñд манай үндÑÑний боловÑролын тогтолцоо нийтÑÑÑ€ÑÑ ÐšÐµÐ¼Ð±Ñ€Ð¸Ð¶Ð¸Ð¹Ð½ Ñтандартад шилжих зорилт тавьж байна. ÐцÑг, ÑхчүүдÑд дуулгахад өнөө жил мÑндÑлÑÑн бÑцхан үр чинь Ñургуульд оронгуутаа л алÑын Ðнглид Ñуугаа шар толгойттой адилхан боловÑрол ÑзÑмшиж ÑхлÑÑ… нь байна шүү. Кембрижийн Ñтандартыг өдгөө дÑлхийн 32 ÑƒÐ»Ñ Ò¯Ð½Ð´ÑÑний боловÑролын Ñтандартдаа нÑвтрүүлÑÑн гÑнÑ.
Кембрижийн их Ñургуулийн багийнхан ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñтандарт нÑвтрүүлÑÑ…Ñд багш нарын Ñ…Ò¯ÑÑл, ÑрмÑлзÑл туйлын чухал гÑдгийг онцлоод, монгол багш нарын өөрчлөлтөд Ñ‚ÑмүүлÑÑн Ñ…Ò¯ÑÑл ÑрмÑлзлийг ÑайшаажÑÑ. Орчин үед хуучин ÑиÑтемийн боловÑрол нÑг л болохгүй байгааг багш нар мÑдÑÑ€ÑÑÑÑ€ ирж. Гагцхүү үүнийг залж, чиглүүлж, удирдаж, хөтлөх төр, заÑаг, төрийн удирдлага үгүйлÑгдÑÑÑÑ€ өнөө хүрÑÑн байна. Ерөнхий Ñайд С.Батболдын ажил Ñ…ÑÑ€Ñг, Ñанал Ñанаачлагын Ñалшгүй Ñ…ÑÑÑг, магадгүй цөм болÑон дÑлхийн жишиг Ñтандарт Ñ…Ñм Ñ…ÑмжÑÑ Ð¸Ð¹Ð½Ñ…Ò¯Ò¯ боловÑролын Ñалбарт Ñоёлж ÑÑ…ÑллÑÑ. "Ямар үр тарина тийм л ургац хураана" Ñ…ÑмÑÑÑ… үгтÑй. Монгол толгойг дÑлхийн боловÑролоор цÑнÑглÑÑÑн байхад моринооÑоо буугаад улÑаа хөгжүүлÑÑ…Ñд юухан ч байхав дÑÑ.
Т.БүдÑÑÑ…Ò¯Ò¯
МÑдÑÑллийн ÑÑ… Ñурвалж Монголын үнÑн
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
|
|
Сэтгэгдэл бичих

-2025 / 06 / 26
Монголын Хүний Ðөөцийн ИнÑтитутийн (MHRI) Хүний нөөцийн удирдлагын үндÑÑн Ñургалтыг бүрÑн дүүргÑÑÑн #B457C (2025/05/19-06/06) (21 хоног - Онлайн анги) ÑлÑÑлтүүдийн дараах төгÑөгчдөд (MHRI Level-II) түвшний Ñертификат олгоÑугай.

-2025 / 06 / 26
Монголын Хүний Ðөөцийн ИнÑтитутийн (MHRI) Хүний нөөцийн удирдлагын үндÑÑн Ñургалтыг бүрÑн дүүргÑÑÑн #B456B болон #B456C (2025/05/12-05/30) (21 хоног - Онлайн болон онлайн ба танхим хоÑолÑон анги) ÑлÑÑлтүүдийн дараах төгÑөгчдөд (MHRI Level-B) түвшний Ñертификат олгоÑугай.

-2025 / 05 / 11
Монголын Хүний Ðөөцийн ИнÑтитутийн (MHRI) Хүний нөөцийн удирдлагын үндÑÑн Ñургалтыг бүрÑн дүүргÑÑÑн #B455B (2025/04/21-05/09) болон #B455C (2025/04/21-05/09) (21 хоног - Онлайн болон онлайн ба танхим хоÑолÑон анги) ÑлÑÑлтүүдийн дараах төгÑөгчдөд (MHRI Level-B) түвшний Ñертификат олгоÑугай.